Zündapp had een technische samenwerking met Royal Enfield (India) om bromfietsen en motorfietsen te bouwen. Een speciale fabriek werd gebouwd in Ranipet in de buurt van Chennai in de vroege jaren 1980 waar kleine, lichtgewicht twee-takt motoren werden geproduceerd.
Enfield lanceerde twee 50cc motoren; de Silver Plus en de 3-speed Explorer.
De naam ‘Fury’ werd in 1984 nieuw leven ingeblazen door Enfield India die een beperkt aantal exemplaren van de Duitse Zündapp KS175 importeerde.
Royal Enfield (India) importeerden de 163 cc Fury blokken uit Duitsland toen de Zündapp GmbH haar productie staakte en de fabrieken sloten in 1984. Hij had een 5-versnellingsbak, een hydraulische Brembo schijfrem en een hard verchroomde cilinder, de eerste op een motorfiets in India.
De lokale productie verzorgde later de groffe cilinders. In de Fury is nog wel enigszins de KS175 te herkennen. De Fury had de modelnaam DX 175.