Het is vandaag een herfstige dag in oktober en tijd voor onderhoud. Het is nu circa 3 jaar geleden dat de 529 een remake heeft gehad en in die 3 jaar hebben we vele kilometers in weer en wind gereden.
Naar Oostenrijk en terug via Zwitserland en Frankrijk, vele toertochten en testritten voor die rondritten, naar Friesland en Groningen, het Sauerland en onlangs nog naar Brussel en terug.
Na demontage van tandwielen en ketting heb ik gekeken naar eventuele olielekkage, maar niets van dat alles.
Bij Massink in Toldijk nieuwe spullen gehaald, o.a. een CZ ketting in de maat 420, iets steviger dus en bedoeld voor de KS80. Volgens Massink is deze ketting iets smaller dan een gebruikelijke 420 ketting. Via Google gezocht naar reviews en die zijn goed over deze CZ ketting. Na montage van de 14 tands vóór en de 41 tands achter, liep de ketting er perfect over, zonder ratelgeluiden oid. Ik hoefde hem niet in te korten. Kettingkast er weer om en klaar is Rob. Het rubber manchet laat ik er al heel lang vanaf.